About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, December 23, 2010

ku mohon kekuatan

Hari yang bercampur baur. 2 jam bersama adik-adik di Sri Pintar agak memenatkan. Pertama kali mengendalikan slot secara bersendirian memberikan suatu pengalaman yang sukar dilupakan, apatah lagi dalam keadaan peserta yang berbeza umur, saya agak pening dalam mencari rentak. Betul kata Kak Di, mengendalikan pelajar sekolah menengah lebih mudah dari menangani pelajar rendah bawah. Walaupun saya biasa menjaga anak-anak saudara yang seramai 6 orang itu, tetapi dalam keadaan peringkat umur yang berbeza, saya agak bingung. Dan akhirnya saya tidak meletakkan harapan yang tinggi untuk slot hari ini. Buat lah setakat yang termampu.
Itu yang pertama. Yang kedua, perjalanan jauh dari Shah Alam ke Kampung Melayu Subang. Sepatutnya tidaklah jauh mana tetapi dek kerana "pilot" dan "co-pilot" sangat "mahir" dengan jalan tersebut, perjalanan mengambil masa hampir atau lebih dari dua jam menaiki motorsikal. Dan ketika pulang, saya terpaksa menunggang berseorangan kerana Kak Yun perlu memandu kereta untuk dibawa oulang ke Shah Alam. Dan kerana keletihan, saya hampir terbabas ketika mengambil selekoh. Jadi, moral of the story is do not ride or drive if you are tired.....

Keletihan, kelaparan... sesampai di rumah, berita "gembira" menyapa telinga apabila Kak Nur memberitahu bahawa dia tidak dapat menemani saya untuk perjalanan ke Melaka hujung minggu ini. Yang saya khuatirkan akhirnya terjadi. Mungkin kerana kepenatan, terdetik di hati saya, "mengapa terlalu banyak rintangan untuk saya pergi berubat? Adakah Allah tidak redha dengan tindakan saya ini? Atau.....saya tidak mampu berfikir lagi. Semoga saya tidak berburuk sangka kepada Nya. Kerana hanya Dia yang saya ada........

No comments:

Followers