About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Sunday, December 19, 2010

HE WHO NEVER GIVING UP

Innalillahi wa innailaihi rojiun.......

Hanya itu yang mampu saya tuturkan ketika membaca entry terbaru Ustaz Hasrizal sebentar tadi. Seorang saudara seaqidah yang saya kagumi pergi meninggalkan dunia ini setelah bertarung bertahun-tahun melawan kanser yang dihadapinya. Semangat juangnya dan keyakinan bahawa setiap yang berlaku adalah ketetapan dari Allah sedikit sebanyak menjadi azimat dan pendorong buat diri saya. Kini, dia pergi menghadap Tuhannya. Saya pernah menghubunginya melalui email dan respon beliau sangat positif. Dalam bertarung melawan penyakitnya, beliau tetap tidak lupa akan tanggungjawabnya terhadap agama tercinta. Melalui blog Beliau, Not-the-primrose-path, beliau berusaha berkongsi apa sahaja yang berguna untuk masyarakat. Kali pertama saya mengenali beliau melalui tulisannya di laman Iluvislam.com. Sejak itu saya selalu mengikuti perkembangan beliau melalui blognya. Saya juga pernah berkongsi tentang diri beliau di dalam blog ini. Dan sejak 5 minggu yang lalu blog beliau sepi dari sebarang entry. Tidak saya duga bahawa kesepian itu menandakan bahawa beliau bakal pergi meninggalkan khazanah berharga buat tatapan masyarakat. Beliaulah, saudara seaqidah, seIslam, akh Dr. Mas Afzal.

Takziah diucapkan kepada keluarga Allahyarham. Semoga Allahyarham ditempatkan dikalangan hamba yang mendapat rahmatNya

Al-Fatihah

No comments:

Followers