About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, December 16, 2010

 Hari ini tidak banyak aktiviti yang dapat dilakukan. Rasa sakit sejak dua minggu yang lalu terlalu setia untuk bersama dengan saya. Ubat tahan sakit yang dibekalkan hanya cukup untuk beberapaa hari sahaja sedangkan temu janji bersama doktor pakar adalah sebulan dari sekarang. Walaupun ubat itu tidak terlalu membantu dan kesan sampingannya tidak baik untuk saya tapi sekurang-kurangnya saya akan memberitahu diri sendiri "it's ok. Kejap lagi reda la lepas makan ubat ni." Walaupun hasilnya tidak seperti yang diharapkan. 

Sedaya mungkin saya cuba untuk mengukir senyuman kepada sahabat-sahabat. Tetapi dalam 2 minggu ini kalau boleh saya tidak mahu berjumpa dengan sesiapa kerana saya tidak mampu untuk tersenyum. Teman saya hanya laptop supaya saya dapat menyiapkan kerja-kerja yang tertangguh sekian lama. Setiap kali berjumpa dengan sahabat pasti mereka akan bertanya "sihat ke?" dan jawapan yang saya mampu berikan hanyalah "ok alhamdulillah." Untuk menyatakan saya sihat adalah satu penipuan. Ok alhamdulillah kerana saya masih hidup (penyakit ini tidak menyebabkan kematian) dan saya masih mampu berjalan (kerana tahap yang paling teruk adalah lumpuh). 

Syukurnya saya masih mempunyai sahabat-sahabat yang begitu mengambil berat. Ironinya saya sangat khuatir sekiranya saya akan menyusahkan mereka. Terutamanya untuk program hujung minggu ini. Sekiranya keaadaan saya tidak membaik, maka saya bukan sahaja tidak dapat melaksanakan tugas dengan sempurna tetapi juga akan sangat menyusahkan orang di sekeliling saya. 

kerisauan itu wujud dan ia tidak dapat mengubah
kesakitan itu suatu yang wujud dan tidak dapat diubah
kerisauan tidak dapat mengubah kesakitan 
dan kesakitan tidak dapat diubah dengan kerisauan
jadi
apa yang perlu saya lakukan supaya tiada kerisauan
dan kesakitan itu dapat diubah????? 

No comments:

Followers