About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, April 4, 2013

Sukan lagi

Mama selalu pesan, kalau demam sikit-sikit tu kena bersenam bagi keluar peluh. Kebetulan pula hari sabtu ini sekolah akan mengadakan hari sukan tahunan. Jadi, sepanjang minggu ini, kami sibuk membuat persiapan dan latihan untuk rumah sukan masing-masing. Seperti tahun lepas saya dan Mudr masih lagi menjadi guru bagi rumah hijau. Tidak banyak acara yang dipertandingkan. Hanya lumba lari 100 dan 200 meter, bola baling bagi pelajar perempuan dan street soccer bagi pelajar lelaki.

Disebabkan bilangan ahli yang tidak mencukupi, maka berlakulah 'import' mengimport pemain dari rumah lain. Tak kisah la kan. Asalkan masing-masing enjoy.

Saya pun ambillah peluang mengeluarkan peluh sambil latih pelajar perempuan bermain bola baling. Jujurnya saya tidak pandai pun pasal bola baling ni. Kena la google dulu pasal benda alah tu. Di sini kami tiada subjek Pendidikan Jasmani. Jadi dalam seminggu ni lah para pelajar nak bermain sepuasnya.

Jadi, jika ada sesiapa yang berkelapangan boleh la hadir untuk memeriahkan hari sukan kami pada hari sabtu ini, di Padang Surau At-Taqwa, Seksyen 7. Berdekatan dengan Rumah Exco kerajaan negeri selangor.

P/s
Kalau anda sukar tidur malam, salah satu cara yang berkesan adalah dengan bersukan. Insyaallah malamnya anda akan tidur lebih nyenyak.

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers