About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Saturday, May 7, 2011

Osama, Yusuf Qardhawi, dan Kerajaan Malaysia

Kata Najib, keamanan dunia amat diharapkan selepas berita kematian Osama.

Kata TGNA,  Jika dunia lebih selamat dengan kematian Osama, adakah dunia juga lebih selamat dengan kewujudan Amerika?Kata TGNA sebelum tu, Adapun mereka yang berkata bahawa dunia lebih selamat dengan kematian Osama, saya anggap kenyataan tersebut sebagai tidak cermat dan hanya bertujuan menampakkan diri sebagai penyokong Amerika.




Kata saya, orang yang tidak tahu membezakan antara penggaganas dan pembela keamanan adalah orang yang jahil tentang maksud keamanan itu sendiri. 


Kata JAIS, Wahabi dan Syiah itu sesat, dan wajar dibendung. 


Tapi, saya pula nak tanya, Kristianisasi, Freemansonary tu tak sesat ke? Tak perlu bendung ke?




Yang saya nak kata lagi, musuh kita yang sebenar, yang dikatakan pengganas, yang sepatutnya dilawan, dibendung dan segala macam "di" lagi, bukan Osama, bukan Al-Qaeda, bukan Syiah, bukan Wahabi, bukan Hamas dan apa sahaja gerakan yang membawa Islam. Walau apa pun nama mereka, mazhab mereka, uslub perjuangan mereka, selagi mana mereka membawa nama Allah, menjunjung Islam, mempertahankan Islam, selagi itu mereka saudara kita yang wajib kita sokong. 


Musuh kita yang sebenar, mereka yang menyerang negara Islam, menyekat kebebasan kita beramal dengan Islam, menentang hukum Islam, menyebarkan fahaman yang bertentangan dengan Islam. Itu yang wajib kita lawan, kita perangi. Bukannya sokong mereka semata-mata nak selamatkan kedudukan sendiri. 


Hai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang murtad dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan mereka pun mencintai- Nya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad dijalan Allah, dan yang tidak takut kepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui. (TQS. al-Mâidah [5]: 54)

No comments:

Followers