About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Monday, October 25, 2010

Salam to all

Hari ne rasa bosan sikit. Maybe because DI is too quite today. Maklumlah kebanyakan penghuninya tengah sibuk berjuang untuk final exam. Yang sudah bekerjaya pula belum pulang dari berjihad di medan ekonomi. tinggallah saya sendiri di rumah. Saya juga ingin berjuang! Dan itulah yang sedang saya lakukan sekarang. berjuang melalui penulisan. Seperti dalam post yang pertama saya nyatakan bahawa saya sudah lama tidak menulis (maknanya di sini penulisan ilmiah). Menulis sesuatu yang saya kira boleh dikongsi dengan orang lain. saya kurang gemar menceritakan tentang kehidupan peribadi dan rutin harian saya di sini keranapada saya tiada yang istimewa. Cuma sekiranya ia dapat menyumbang sesuatu kepada pembaca (saya tertanya adakah orang yang berminat untuk membaca blog ni), maka saya tidak segan untuk berkongsi.

Jadi, di sini ingin saya kongsikan sesuatu bersama anada sekalian. Dalam kebosanan saya ditinggalkan rakan-rakan serumah dan kebuntuan saya untuk mencari ilham untuk diisi ke dalam blog ini, saya dipertemukan dengan coretan seorang insan yang istimewa. Tulisannya saya temukan di laman sesawang Iluvislam.com. Beliau yang saya maksudkan adalah Dr. Mas Afzal Masarudin. Melalui penulisannya saya mendapat tahu bahawa dia menghidap lymphotic Cancer disease.(betulkan saya sekiranya tersalah). Apa yang menyebabkan saya begitu tertarik dengan insan istimewa ini adalah kerana insan terdekat saya turut menghidapi masalah yang hampir sama, tetapi jenis kanser yang berlainan. The person who have shared life with me for the most precious 21 years. The one and only person who shared the same food, the same nutrient with me for seven months in Mama's whomb. The one and only.

Anda semua boleh mengikuti perkembangan Dr. Mas Afzal ini melalui blog beliau www.Not-The-Primrose-Path.blogspot.com. Mungkin ada sesuatu yang ingin beliau konsikan dengan kalian. 
sekian untuk hari ini. 




No comments:

Followers