About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, October 28, 2010

MIMPI NGERI!!!!

Assalamualaikum.....

Nak berkongsi satu benda yang saya rasa nak kongsi sangat. Tentang mimpi saya malam tadi yang saya doakan jangan jadi kenyataan. Saya tidak tahu bagaimana saya boleh bermimpi tentang perkara itu,(macamlah kita bole pilih apa yang kita nak mimpi). Tapi saya tak kira, saya nak kongsi jugak kat sini. Saya bermimpi di satu dewan yang besar (macam di PWTC) satu acara sedang dijalankan. Tiba-tiba ada seorang Hamba Allah (Fathul Bari Mat Jahaya) naik atas pentas untuk mengumumkan sesuatu.Pada mulanya kalau tidak salah dia bercakap macam ucapan dia ketika perhimpunan Agong Sarkas (macam yang dieja oleh Si Bujang Lapok). Tapi tiba-tiba dia mengumumkan sesuatu yang ARRRGH. Dia mengumumkan bahawa PARTI ISLAM SE-MALAYSIA telah DIBUBARKAN dan diserap sebagai MAJLIS ULAMA parti sarkas tu. NAUZUBILLAHI MIN ZALIK...ALLAHURABBI. Mimpi yang sangat mengerikan. Janganlah ianya jadi kenyataan. JANGAN 1000000000x

Ya Allah
Lindungi Jemaah kami
dari jerat musuh-musuh kami
Lindungi ikatan hati kami
Agar kami tidak jatuh dalam perangkap penipuan mereka
Jangan Ya ALLAH 
Jangan biarkan kami bersekongkol dengan mereka 
Untuk menentang agamaMu
Tunjukkan kami Ya Allah
Akan jalan redhaMU


sayang. seorang pemuda yang berbakat terjerat dengan nama dan pangkat. saya khuatir apa yang pernah menimpa DSAI dahulu akan turut menimpa diri ustaz muda ini. Idea Islamisasi pada zaman DSAI dahulu seolah-olah diterima oleh pemerintaH. tetapi apabila merasakan pengaruh Islam mula terasa DSAI 'ditendang' melalui skandal busuk murahan. dan perkara yang sama tidak mustahil akan berualang lagi. kerana untuk mengIslamkan SARKAS (eja seperti Pak Cik Sudin) adalah sesuatu yang sia-sia. 

1 comment:

miss erwin said...

agaknya masa siang tu faza banyak sangat dgr hal politik sampai termimpi2 kot..hehe

Followers