About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Wednesday, October 27, 2010

which way is the right way

Salam to all

rasa macam dah langgar prinsip sendiri pula bila tulis benda-benda peribadi dalam blog ini. tapi isu yang satu ini sangat mendera mental dan emosi saya. Rehat saya hanya tinggal dua bulan sahaja lagi dan saya masih belum membuat apa-apa keputusan tentang jihad akademik saya. saya masih tidak dapat memilih bidang yang betul. mungkin saya terlalu mengambil kira banyak perkara hinggakan saya menjadi terlalu keliru. kerana pada saya jihad akademik sama pentingnya dengan jihad-jihad yang lain. sama pentingnya dengan jihad siyasi dan jihad dakwah. ianya turut menyumbang kepada survival harakah Islam. perasaanya sama dengan situasi ketika memberi jawapan untuk risikan dahulu. sangat kritikal kerana TERSANGAT berkaitan dengan akhirat saya!
nasihat doktor petang tadi masih terngiang-ngiang di telinga saya." you should change your course. not suitable with your condition", begitulah lebih kurang kata doktor wanita berketurunan India yang manis itu. kalaulah dalam hidup saya hanya ada Jemaah dan diri saya sangat mudah untuk saya membuat keputusan. tetapi untuk memahamkan keluarga yang tidak memahami perjuangan saya yang mendera akal sihat saya.


Ya Allah
aku buntu dalam memilih jalan hidup ku
jalan yang mana mampu mambuatkan aku dekat padaMu
jalan yang mana mampu untuk aku menyumbang kepada agamaMu
tunjukkan aku jalan redha MU


No comments:

Followers