About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Saturday, October 20, 2012

hari yang mendung

Menjalani hari-hari mendung dalam minggu ini. Semendung langit hati saya. Kelelahan, kesedihan, kehilangan, kesakitan dan kelesuan bergabung menjadi teman yang setia. Segaris senyum cuba menghalau kerisauan yang cuba menambah sesak di dada.

Bila kita mohon untuk kuat, Allah akan mendatangkan kekuatan berserta sebab untuk kita kuat. Bagi menunjukkan tahap kekuatan yang diberikan. Begitu juga dengan tabah dan sabar. Pasti didatangkan juga dengan sebab untuk tabah dan sabar.

Saya kuat. Itu saya tahu. Tapi sejauh mana kekuatan saya, itu yang saya tidak tahu. Adakah setegar pohon buluh yang tidak akan patah walau diterjah ribut dan taufan. Atau serapuh lalang yang menunduk tatkala disapa angin gemalai.

Saya selalu gagal untuk menenangkan orang lain. Terutamanya ahli keluarga sendiri. Nak pujuk orang, saya yang hujan lebih-lebih. Cengeng betul....

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers