About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, October 4, 2012

Kerana Kasihku Padamu

Wahai insan-insan yang ku sayangi
Tak tergambar olehku
Betapa sayangnya aku padamu
Hingga jika boleh
Takku izin walau sekecil hama menjamah tubuhmu
Walau segaris kerut terlukis di wajahmu
Walau setitis air mengalir dari pelupuk matamu

Apatah lagi
Untuk membayangkan
Kau kehausan di dalam Saqar
Dibelasah Zabaniah di dalam Haawiyah
Meneguk cairan besi dan nanah
Meratah zaqqum berduri di dalam Jahannam

Mendengar keluhmu sahaja hatiku resah
Membayangkan rintihanmu di sana
Aku rebah

Wahai insan-insan
Yang amat, amat, amat ku sayangi
Andai dapat sakitmu, pedihmu, dukamu, sedihmu
Berpindah kepadaku
Dan tawaku, riangku, tenangku,
Ku berikan padamu

Wahai insan-insan
Yang amat, amat, amat ku cintai
Sebagaimana aku menginginkan syurga itu untuk diriku
Begitu juga inginku
Untuk ke sana bersama denganmu.....

"Jika kita sayangkan seseorang, mesti kita tak nak dia masuk neraka, kan?"

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers