About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Friday, October 14, 2011

a few incidents....


Orang lelaki kalau bawa motorsikal atau kereta memang suka hon-hon orang kan. Tapi perempuan terbalik pula. Kadang-kadamg memang tak reti nak guna hon tu. Sepanjang saya bawa motor la, seingat saya pernah beberapa kali je saya guna benda alah tu. Nak jadi cerita nye hari ni saya kena hon masa balik dari bank tadi. Sebabnye saya brek emergency sebab nak elak satu kereta unser yang keluar tiba-tiba dari simpang dekat dengan Alam Sentral. Dah la terkejut dengan kereta tu sebab masa tu saya tengah laju la juga, lepas tu tambah lagi satu terkejut sebab kena hon dengan motor dari belakang saya sebab dia pun laju juga. Penunggang tu pula bole pula sengih-sengih lepas hon-hon orang. Sebab brek mengejut tu saya rasa macam tersentap sikit kat pinggang. Huhuhu....ingat stop kat situ je la insiden untuk hari ni.

Tapi, bila sampai kat rumah, masa nak tongkat dua motor tu, kaki saya tergelecek and motor tu tergolek dengan saya sekali. (T___T) kesian dekat "pakwe" kesayangan saya tu. Nasib baik dia tak cedera sebab sempat tahan dengan tangan kot. Sebelum ni pernah la dia kena senggong dengan kereta kat traffic light. Pun nasib baik takde apa-apa, even calar pun tak sebab tahan tak nak bagi jatuh. Tapi kaki saya la yang sakit. Sebenarnya ini la antara sebab saya malas nak dapat lesen cepat-cepat. Sebab masa saya takde lesen dulu saya sangat berhati-hati sebab mind-set saya kata, "aku takde lesen ni. kalau jadi pape susah," lagi pun masa tu saya pinjam motor orang. Tapi sekarang ni bukanlah kata tak payah hati-hati tapi mind-set tu dah lain. Susah la nak explain.

Pinggang sakit, tangan sakit hati pun sakit...tapi kejap lagi kena keluar lagi hantar Cik Liza naik bas.....

mode: merungut di petang hari....

2 comments:

MemaLI said...

elok minum jus supiliment antioksida utk tulang yang kuat...huhu

hanya hamba said...

baik en.memali
akan dicuba insyaallah

Followers