About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Sunday, October 16, 2011

hi-tea bersama Catriona Rose


Semalam berpeluang bersama-sama dengan Kak Catriona Rose di Masjid Kota Damansara atas jemputan Ustaz Ridhuan Mohd Nor. Beliau menjemput beberapa orang wakil dari Aisyah Humaira Publication supaya menemani Kak Catriona yang keseorangan pada ketika itu. Walaupun agak tersesat tetapi akhirnya samapi juga kami ke tempat program ketika acara baru sahaja bermula. Tajuknya "Saat Tuhan Menyayangi Kita". Bual bicaranya berkisar kepada nuansa dunia hiburan tanah air dan bagaimana untuk menjadikan filem sebagai wadah pendidikan bagi masyarakat. Ulas beliau tentang genre dan trend filem di Malaysia yang banyak menojolkan unsur keganasan, lucah dan tahyul, kata beliau, soalan itu pernah ditanya sendiri kepada seorang pengarah filem. Dan jawapan yang diperolehi adalah, ianya berdasarkan permintaan penonton. Pada masa kini, permintaan sebegitu yang tinggi dikalangan penonton. Tetapi, tanggungjawab kita yang mmpunyai kefahaman Islam dan yang menyedari akan kesan buruk filem sebegini yang perlu mendidik masyarakat untuk menolak filem-filem sebegini dari ditayangkan. Ulasan Ustaz Ridhuan pula, perlunya panel syariah yang aktif dan berwibawa yang menetapkan garis panduan sesebuah filem. 

Kesimpulannya, saya sangat seronok dapat berkongsi pengalaman bersama dengan beliau (tambah pula sambil dihidangkan dengan nasi arab (^_^) ). Beliau sangat tegas apabila menolak permintaan pengarah atau penerbit supaya membuka tudung ketika penggambaran. Semoga rahmat Allah sentiasa mengiringi perjalanan Kak Cate beliau sentiasa istiqomah untuk mencari dan menyebarkan kebaikan. Dan semoga akan lebih ramai lagi selebriti yang akan mengikut jejak langkah beliau dan rakan-rakan selebriti yang lain.

P/s : lepas ni kalau boleh nak jumpa Irma Hasmi pula....

1 comment:

Bulan Syurga Firdausi said...

alhamdulillah.... :) irma ye, sejuk mate skrg tgk die kan...

Followers