About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Tuesday, August 16, 2011

Quote From A Friend


Ujian Allah terhadap manusia adalah proses Allah menempa manusia, seumpama meteor yang jatuh dari langit, masuk ke perut bumi, ditempa dengan suhu yang amat tinggi berjuta-juta tahun. Akhirnya terhasil darinya berlian yang amat bernilai tinggi. Begitu juga halnya dengan manusia. Ujian kepada manusia adalah proses kita dibentuk oleh Sang Maha Pencipta agar dengan ujian kita akan diajarkan ilmu kesabaran, pengurusan, dan air bersyukur, redha, lebih tabah, cekal hati, tidak mudah putus asa, bersemangat waja dan positif dengan kehidupan. Sebab ujian-ujian ini menandakan Allah melihat dan kasihkan kita kerana untuk diangkat darjat kita menjadi mata rantai berjuang di jalan Allah yang rela dan sanggup mati di jalanNya.



 "Jangan mengatakan kamu beriman sebelum kamu diuji".

Mencari hikmah itu bukan lagi perkara utama, tetapi mengetahui tentang hikmah akan menambah keyakinan dan keimanan kita kepada Allah."




No comments:

Followers