About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Sunday, April 17, 2011

masih berlari....

Aku suka mengingatkan diriku
bahawa aku seorang pelari
yang berlari tanpa henti
bersama muatan yang banyak
ada yang menjadi bekalan
ada yang kadangkala menjadi beban di pundakku
namun semampu mungkin aku cuba memikulnya
dengan menetapkan mindaku
setiap beban ini perlu ku ubah menjadi bekalan

Aku menyelak lembaran sirah
menatap perjalanan ummahatul mukminin
dan figura-figura yang mampu ku jadikan idola
nyata
aku terlalu jauh dari mereka
apatah lagi untuk menjadi seperti mereka
tetapi
tekadku untuk mencontohi mereka
semampu dan sedayaku
mungkin aku tidak seayu Aisyah
tidak juga seanggun Khadijah
tidak juga serupawan Hafsah
tapi aku ingin menjadi Khawlah, menyusul Zinnirah
tapi
dengan jalan juangku sendiri
pada zamanku
yang senjatanya bukan pedang
kenderaannya bukan kuda

Aku ingin menyumbang pada agamaku
walau hanya dengan setitis keringatku
jika hanya itu yang termampu

No comments:

Followers