About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Friday, November 12, 2010

Sapok Biki

Salam to all

4.00 a.m
Cuma sekadar mahu berkongsi sesuatu berkenaan lagenda tinju negara ini. Semasa bersarapan pagi tadi (or should I say pagi semalam?) saya tertarik menonton rancangan Chit Chat Azwan di Astro (rancangan ulangan entah berapa tahun lepas). Selebriti yang di terjah adalah Sapok Biki dan di hosksn oleh Amy Mastura. Apa yang saya ingin kongsikan adalah mengenai strategi beliau dalam meraih gelaran jaguh tinju ketika itu.

"ketika nak tumbuk kita perlu bertenang. Tumukan perlu bertenaga tetapi tenang. Jangan cepat marah walaupun kita teruk kene belasah. Saya pernah diusung dengan stretcher sepanjang menjadi peninju. Tetapi begitulah, perlu BERTENANG".

Di gelanggang tinju sahaja kita perlu bertenang. Inikan pula dalam realiti kehidupan. Memandagkan bateri dah nyawa-nyawa ikan, akhir kata, Lu pikirlah sendiri  =)

No comments:

Followers