About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, September 29, 2011

Nak pergi jalan-jalan (^_^)

Salam to all...

Best tak tajuk kat atas ni? Siapa tak suka jalan-jalan cuba angkat tangan. Siapa nak ikut jom angkat beg.Hehehe...sebenarnya malam esok saya akan berangkat ke Kedah untuk rombongan sekolah Sri Pintar. Matlamat utama adalah untuk melawat pusat-pusat pengajian Islam di sana. Tapi matlamat yang lebih utama dari itu adalah untuk jalan menghilangkan stress seluruh warga sekolah sebelum kembali berjuang untuk peperiksaan pertengahan tahun. Balik sahaja dari lawatan ini nanti semua akan semakin sibuk terutama guru untuk menyiapkan kertas soalan dan para pelajar tentunya perlu bersedia untuk peperiksaan.

Ni teacher nak pesan sikit kat all my student (gaya diorang baca je entry ni...) study molek-molek deh. Penat tau bersengkang mata nak buat kertas soalan. Takut susah sangat la, senang sangat la, macam-macam tau. Korang lepas exam boleh rehat goyang kaki. Nak ponteng sekolah ikut suka hati tapi kami cikgu-cikgu ni nak kena buat analisis bagai, ready untuk BKM lagi. Kalau result flying colours best la nak buat analisis tapi kalau color nye merah sokmo nak tengok pun tak lalu.

And mungkin sebab ni jugak la mudir kami yang baik hati ni sanggup minta carikan orang lain untuk jaga student sepanjang kat sana. Cikgu-cikgu memang makan angin je. Tapi kita tengok je la nanti, silap-silap yang nak tidur dengan teacher pun ada (pengalaman sebelum ni la).

Pape pun yang paling best adalah dapat ingat balik nostalgia zaman diploma. And dapat melawat makam Allahyarham Ustaz Fadhil Noor, ulama yang dimuliakan Allah dengan menghantar awan untuk memayungi jenazahnya. Semoga saya akan memperoleh sesuatu daripada perjalanan ini insyaallah.

4 comments:

MemaLI said...

jangan lupa melawat pusara assyahid ibrahim libya di parit panjang

hanya hamba said...

jauh sgt..kami melawat area alor star je. tp lain kali mgkn bole kot. mtk en. memali yg jd tour guide :)

MemaLI said...

jauh apanya...on da way balik shah alam jer tempat tu

hanya hamba said...

yea ke...
bole dipertimbangkan insyaallah

Followers