About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, September 8, 2011

Secebis kisah semalam



Semalam saya mendengar suatu kisah baitul muslim yang sangat terkesan di hati.Kisah bagaimana seorang muslimin yang mengkhitbah seorang muslimat yang lebih berusia darinya semata-mata untuk memastikan muslimat tersebut istiqamah berjuang dalam jemaah Islam. "Ana akan berkecimpung sepenuh masa dengan jamaah. Enti sanggup bersuamikan amilin sepenuh masa?" begitulah kata muslimin tersebut. Anda tahu apa jawapan sang ukhti? Jawabnya; "mengapa tidak diajak ana sekali?" Subhanallah.....begitu bersemangat mereka untuk berjuang.

Yang muslimin, sanggup mengenepikan soal perbezaan umur sedangkan muslimat itu lebih berusia darinya. Yang muslimat pula, sanggup menerima seorang amilin sepenuh masa, malah, turut menyatakan kesediaannya untuk turut berjuang.

Subhanallah....hanya itu yang mampu saya katakan untuk kisah ini....
Sedikit perkongsian ringkas untuk yang masih tertanya-tanya tentang calon pilihan hati.......

No comments:

Followers