About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Friday, September 9, 2011

Cukai Baru....Undilah Barisan Nyanyuk


Barisan Nyanyuk tak habis-habis nak "mentekedarah" duit rakyat. Terbaru, cukai 6 % untuk pembenlian kad prabayar dan kad SIM. Sepatutnya mangkuk-mangkuk ni dah tau yang oarng yang pakai prabayar ni orang yang berpendapatan rendah, kalau duit baik banyak baik pakai post paid je. Cukup bulan bayar. Tapi Sungguhlah depa ne nyanyuk and no otak. 

Nak buat mendenye cukai banyak-banyak? Untuk pembangunan negara la konon....Kalau betul-betl duit tu semua guna untuk pembangunan negara, takde nye wujud rancangan "Bersamamu" segala bagai kat TV tu. 

Perangai mangkuk-mangkuk ne tak ubah macam karakter Professor Klon dalam cerita Cicakman. Dia buat penyakit, dia jugak yang buat ubatnya. Lepas tu semua orang kata dia hero penyelamat. 



Mode: HANGIN!!!!

No comments:

Followers