About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Wednesday, July 24, 2013

Bersabar untuk Bersabar

Menghitung hari-hari terakhir berkhidmat di Bumi Shah Alam. Hari yang terasa amat lambat berlalu. Macam merangkak-rangkak. Berat nak menunggu jam 5 petang dengan beban yang tak putus-putus. Tetapi terasa cepat sangat berlalunya masa dari maghrib ke subuh. Rasa bagai satu penyeksaan untuk menghabiskan 9 jam yang bagai lemas tanpa udara.

Tekanan. Tak tau nak kata macam mana. Yakin diri. Menjunam ke teras Bumi. Lemas, lemas dan lemas. Sabar. Allahurabbi.... Entahlah.

Sayang pada Shah Alam itu masih ada. Tetapi pedihnya terlalu menyakitkan. Sampai jika boleh, tidak mahu lagi menetap di sini. Tetapi, setiap aturan Allah itu ada hikmahnya. Mungkin sekarang, dek kerana jerebu yang kembali melanda, maka tempat ini menjadi seksa. Tetapi siapa tau, setahun dua lagi, ia akan menjadi taman syurga yang selesa.

13 hari yang lagi lemas....

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers