About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Friday, May 31, 2013

Suatu Yang Pasti....

Perkhabaran yang mengejutkan, jua menginsafkan dua hari lalu. Sungguh ianya suatu yang amat pasti. Tidak mengenal usia, tempat dan masa. Walau dilindungi dinding berlapis-lapis. Ia tetap akan datang. Sungguh ia suatu yang pasti.

Dan pastinya telah tertulis, sahabat saya, Akh Hafizuddin Mohd Hanafiah, pergi menghadapNya. Petang 29 Mei 2013, rohnya dijemput bertemu Pencipta. Kemalangan motorsikal menjadi asbabnya. Sungguh, Izrail itu tidak mengira usia, sentiasa tepat dengan temujanjinya.

Pernah berkerja bersama, mencari rezeki ketika cuti semester. Siang berkerja, disambung pula pada malamnya. Keperluan keluarga keutamaan baginya. Jihad fisabillah bukan pula nombor dua. Tak pernah lelah menyebar dakwah. Sedang khabar perginya itu jua satu tazkirah. Di celah-celah berita gembira kelahiran dan walimah.

Ku hitung satu persatu. Sahabat sahabiah yang telah pergi dahulu. Kak Anis Amirah, Kak Saadah dan Akh Hafizuddin Mohd Hanafiah. Perginya mereka dalam redha tuhan. Gugur mereka di jalan Dakwah. Hanya doa yang mampu mengiringi. Perjalanan mereka yang terakhir ini.

Sungguh khabar kematian itu satu tazkirah. Buat diri yang sering tersalah. Berimpian syahid di jalan Allah. Sedang amalku sedikit, dosaku melimpah....

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers