About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, March 22, 2012

Kehadiran

Pasangan jiwa saya...

Bahunya perlu cukup teguh untuk melindungi, tetapi juga perlu cukup empuk untuk dijadikan tempat bersandar.
Hatinya perlu cukup keras kepada kebatilan tetapi perlu juga lunak untuk memaafkan.
Tangannya perlu sasa untuk melaksana tanggungjawab, tetapi perlu juga lembut untuk menyapu air mata, juga perlu cukup cermat untuk membalut luka.
Yang diinginkan bukan hanya mulut yang petah berkata-kata, tetapi juga telinga yang sedia mendengar.
Bukan hanya wang ringgit dan kemewahan, tetapi juga belaian dan kasih sayang.
Bukan hanya mengenalkan dirinya semata-mata, tetapi yang lebih penting, adalah memperkenalkan Penciptnya.
Bukan hanya menjaga dan melindungi fizikal diri, tetapi juga iman dan hati.
Bukan hanya membina rumah di dunia, tetapi, turut bersama membina mahligai di syurga.

Tetapi,
Sebagaimana saya menginginkan dia yang seperti itu, dia juga pasti menginginkan saya yang itu juga. 
Tetapi, hati saya belum cukup keras kepada kebatilan dan belum cukup lembut untuk memaafkan.
Tangan saya pula belum cukup sasa untuk melaksana tanggungjawab dan belum cukup lembut untuk menyapu air matanya, juga belum cukup cermat untuk membalut lukanya. Telinga saya pula belum cukup terlatih untuk menjadi pendengar setia, sedang mulut pula masih banyak bebelan dan omelannya. 
Bukan hanya kurang harta dan wang, tetapi juga belum layak mencurahkan sayang. 
Bukan hanya belum betul-betul mengenali diri sendiri, tetapi juga masih berusaha untuk mengenali Pencipta diri.
Tetapi, 
Sedang juga berusaha sekeras mungkin, untuk mengukuhkan dan mengempukkan bahu, mengeras dan melunakkan hati, Menjadikan tangan sasa tetapi lembut serta cermat, melatih telinga untuk mendengar dan mengurangkan omelan dan bebelan.
Bersedia atau pun tidak, masanya akan insyaallah akan tiba jua.......



No comments:

Followers