About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, February 16, 2012

Mati dalam kehidupan

Bekas-bekas di bawah mohon minta diisi
Sedang yang mengisi juga merayu untuk diisi

Masa menghambat tiada berhenti
Taklifan menghenyak menekan diri

Mata pohon dipejamkan
Tetapi apabila dibuka
Ah! Ruginya! Aku ketinggalan
Sedang masa terus berjalan

Rasa sayu dalam diri
Rasa kosong yang minta diisi
Rasa cemburu yang menghantui
Pada teman yang sedang berlari

Tangan dihulur tapi tak sampai
Hendak menyokong bahuku rapuh
Menguak hidup yang sedang serabai
Lalu di sini aku mengeluh

Syuhada hidup selepas kematian
Khuatirnya aku yang mati dalam kehidupan

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers