About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, December 8, 2011

19 Tahun Musnahnya Masjid Babri

Pada 6 Disember 1992, berlaku satu peristiwa yang tidak akan, dan tidak sepatutnya dilupakan oleh masayarakat Islam diseluruh dunia. Peristiwa penyerangan dan perobohan Masjid Babri, iaitu antara masjid tertua dan menjadi kebanggaan masyarakat Islam di India. Kejadian itu bukan sahaja memusnahkan masjid tersebut, tetapi juga meragut ribuan nyawa masyarakat Islam yang mempertahankan kesucian masjid tersebut.




Punca, dalang dan sejarah peristiwa ini boleh anda layari di sini dan di sini .




Di mana sensitiviti kita sebagai umat Islam jika kita tidak mengetahui tentang peristiwa penting seperti ini? Musuh Islam bukan hanya ada  di Palestine, tetapi di mana sahaja, malah mungkin di dalam rumah kita sendiri. Dan mereka punya 1001 cara untuk menghancurkan umat Islam, tetapi mereka tidak akan  mampu untuk menghancurkan Agama Islam yang dipelihara oleh Allah ini.

1 comment:

Bulan Syurga Firdausi said...

mmm tq ye share ni...sy x tau pn :( Allah....

Followers