About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, March 10, 2011

dialog dengan En. Insomnia


Diri: wahai encik insomsia, boleh tidak saya ingin bertanya sesuatu?
En. Insomnia: Yea silakan. (sambil senyum ramah)
Diri: kenapa En. Insomnia rajin sangat nak datang melawat saya? Apakah tiada orang lain yang ingin diziarah?
En. Insomnia: oowh pasal tu. Kenapa? Salahkah saya ingin menziarahi sahabat lama? (sambil angkat-angkat kening)
Diri: Bukan apa. Cuma Encik datang tak kena dengan masa. Hari Rabu sampai Jumaat saya sangat sibuk. Saya tak mampu nak meraikan kedatangan Encik..
En. Insomnia: ooh begitu. Jadi awak tak sukalah saya datang berziarah?
Diri: saya agak keberatan sebenarnya. sebab jika encik datang, Cik Mata mesti tidak boleh berehat. Bila Cik Mata tidak berehat, yang lain pun akan ikut kerja over-time juga. Kasihan dengan mereka.
En. Insomnia: Tapi awak sedar tidak yang saya sebenarnya telah membantu awak secara tidak langsung?
Diri: Bila pula Encik tolong saya? Tolong susahkan saya adalah. (sambil jeling tak puas hati)
En. Insomnia: Kehadiran saya telah menyelamatkan awak dari serangan Mr. Procrastinate (baca: suka bertangguh). Kedatangan saya semalam telah berjaya menghalau Mr. Procrastinate dan secara tidak langsung membantu awak untuk menyiapkan kerja-kerja yang tertangguh sekian lama. contohnya menanda kertas jawapan pelajar-pelajar awak. (huh...kan dah kena smash)
Diri: Ni kira nak bela diri la ni. Tapi kehadiran awak juga mengundang sama kehadiran mak cik keletihan!
En. Insomnia: Oowh, kehadiran dia bukan atas undangan saya. Baiklah. Saya balik sekarang. Orang tak sudi kita datang. Terpaksa la kita bawa diri. (sambil heret beg akademi fantasia)
Diri: Molek sangatlah tu. Cepat-cepat sikit yea. (sambil buat muka ala-ala Nyonya Mansur)
En. Insomnia: Tapi awak masih terhutang budi dengan saya. Banyak urusan awak yang selesai hari ini sebab saya. Ingat tu..
Diri: yea...baiklah....danke schon Mr. Insomnia
En. Insomnia: Bitte schon (sambil lambai-lambai tangan).....don't miss me (sambil hembus-hembus hingus sebab terharu)

* ini adalah imaginasi seorang anak manusia yang mamai sebab tak cukup tidur. 

moral of the story is:
"semua ada hikmahnya"
*nyanyi macam lagu hikmah

No comments:

Followers