About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, October 16, 2014

Doesn't Make You Any Better

Menunjuk kau buat baik
Tak bermakna kau lebih baik
Dengan kata aku salah
Tak makna kau sentiasa betul

Kau kata aku jahat
Tak sedar diri
Tak kenang budi
Dengan kata begitu
Kau tak banyak beza dengan aku
Kau sama saja dengan aku
Dengan kutuk sindir itu
Tak jadikan kau lebih baik dari aku

Kau kata aku angkuh
Segala mak nenek ego sombong
Aku lupa diri asal usul keluarga sendiri
Tak pernah hubungi tak nampak diri

Berapa kali kau hubungi aku?
Tanya khabar salam pesan?
Hanya kerana engkau tua aku muda?
Hanya aku yang perlu mendail sedang kau angkat sahaja?

Kau tunjuk kau prihatin
Yang bersarang dalam hati kau hanya Dia yang jadi hakim
Kalau betul kau ambil berat
Pernah kau tanya adakah aku sihat?
Pernah kau kira sama belanja dapur gula beras?
Kau kata aku senang punya suami yang mampu beri tanggungan
Pernah kami cerita berapa tanggungan berapa pula pendapatan?

Hanya kau punya masalah sedang aku senang lenang
Teruslah fikir begitu dan kita akan makin renggang
Aku tak sebaik engkau tapi aku tak susahkan orang
Dan aku takkan lupa
Saat kau menjadi keresahan orang
Kerana "kebaikan" yang kau pernah taburkan

Teruslah mencanang
Sedang aku hanya ingin hidup tenang
Aku bukan kau yang gila perhatian
Biar aku dibuang
Asal Dia tahu
Aku tak pernah lupa jalan pulang

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers