About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Thursday, December 19, 2013

Habibie & Ainun

Teman yang rela bersusah senang, sehidup semati itu ibarat pelampung di lautan yang luas dan dalam. Apabila kau bisa mendapatkannya, maka peganglah ia erat-erat. Kerana jika kau lepaskan ia, bukan sahaja ia membahayakan hidupmu, tetapi juga kau mungkin takkan ketemu dengannya lagi.

Teman yang setia itu, akan senyum saat kau suka. Dan akan menangis saat kau derita. Sentiasa ada di belakangmu kala kau melangkah. Bersedia untuk mengangkatmu kala kau rebah. Mengubat dan membalut lukamu. Dan yang paling istimewa, kerana mempercayaimu, dia tidak gusar andai jatuh bersama denganmu. Kerana percaya juga, maka diletakkan haluan hidupnya seiring dengan jalan hidupmu. 

Teman sejati itu, kadangkala, jasadnya tak selalu di sisi. Tetapi, dia meletakkan jiwa dan hatinya, untuk berada sentiasa denganmu. Dalam doa, dalam harapan, dalam gusar, dalam gembira. Dia selalu ada denganmu.

Walau mungkin, kau tidak tahu....



only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers