About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Wednesday, September 25, 2013

fakta

1) saya tak pandai ambil hati orang, jaga hati orang. dan saya sangat ingin belajar tentang itu.

2) kadang kala saya diam, bukan sebab saya sombong, tapi sebab saya tak tau nak cakap apa. Nabi kata you better silent if you can't say any good.

3) saya seorang yang sensitif. pelik sebab hati saya boleh jadi sekecil biji sawi hanya kerana bila ada kawan yang mention orang lain sebagai the greatest, the sweetest, and what ever the yang lain. tapi saya selalu ingat fakta pertama, jadi saya akan cepat-cepat sedar diri dan buat je macam takde pape...

4) bila saya kata abaikan je. tu bermakna off topic,  I rest my case. Membukanya semula hanya akan membuatkan saya bisu seribu bahasa. (tahap protest / marah level pertama)

5) jika saya pernah marah pada seseorang ssehingga mengeluarkan air mata (sebab saya bukan superman yang mata dia boleh keluar laser) berkemungkinan besar orang itu akan tersenarai sebagai orang yang tidak akan saya pedulikan akan halnya. (ok, saya fail bab hablumminannas)

6) saya baru tersedar yang sahabat itu tetap seorang manusia. yang memang tak mustahil akan ade mazmumah (cth: riak, takbur, dengki etc). Jadi saya cuba untuk tidak menganggap mereka sebagai wali Allah yang maksum dan bersih dari dosa. by doing that, saya boleh hidup dengan lebih rasional.

that's all kot untuk malam ni. kecil hati. rujuk fakta pertama. boleh maafkan saya tak?? (nantisayabelanjacoolblog)

p/s: saya rasa saya ada buat orang marah, atau
only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers