About Me

My photo
shah alam, selangor, Malaysia
seorang manusia biasa, yang berusaha membuat sesuatu yang laur biasa. seorang pelari yang sedang berlari di sebuah trek kehidupan. aku mungkin tidak mampu menjulang senjata, menyumbang emas permata. namun yang ku tahu aku ingin mati sebagai pejuang agama, dalam tekad untuk memburu redhaNya

Friday, July 26, 2013

Another day passing by...

Bertambah lagi umur pada hari ini. Hari yang bagai terbang di awangan. Saya masih tidak cekap memandu. Tetapi, seharian ini membesar di dalam kereta. Paginya sesat di Mencari SMK Setia Alam. Petangnya pula semasa pulang terlajak ke Pelabuhan Klang. Jaaauuuhnya.... nak pusing balik. Dengan minyak takat border line....huhuhu... Nasib baik ada pembantu yang penyabar, Si Fakhitah yang sudi meneman. Dan dua orang anak saya yang senyap sahaja di belakang. Tengah hari yang terik, berjerebu.

Kronologi hari ini:

7.00 pagi keluar dari Raudhatul Solehah. Sepanjang jalan dari RS ke sekolah gear amat susah nak ditukar. Akhirnya sampai di sekolah kereta lain terpaksa di cari. Alhamdulillah dengan bantuan sahabat masalah berjaya di selesaikan. 7.30 ambil kereta di Padang Jawa, kembali semula ke sekolah dan meneruskan perjalanan ke Setia Alam. Berkonvoi dengan sebuah van yang dipandu sahabat. Kesesatan hampir sejam lebih. Sampai dalam pukul 9.00.

Program habis tepat jam 1.00 petang. Kononnya ingin sampai segera ke sekolah kerana perlu bergegas ke PPD. Tetapi entah bagaimana termelencong ke Pelabuhan Klang. Hampir 2.30 petang baru menjejak ke sekolah. Solat zohor dan mempersiapkan dokumen yang diperlukan (tapi tak mencukupi rupanya jadi perlu kembali pada hari Isnin). Dan terus ke PPD di Seksyen 19. Pulang ke rumah kira-kira jam 4.00 petang dan bergegas semula ke sekolah pada jam 6.00 petang.

Kala ini, masih lagi di meja kerja, mencoret entry ini selepas berusaha menyiapkan kerja-kerja yang tidak habis-habis ini. Ditemani rakan karib merangkap mad'u yang paling saya sayang, Sarah, ex-roommate semasa diploma.

Esok giliran saya pula menemaninya ke Pusat Bandar KL, dari pagi dan akan berbuka di sana.

Saya tidak mengharap apa-apa respon utnuk entry ini. Kerana tujuannya sekadar meluah rasa. Dan mungkin sedikit penjelasan sekiranya ada yang tersa dirinya diabaikan.

Sakit kepala sepanjang hari, berserta dengan muntah-muntah, maafkan saya jika saya tidak perasaan kehadiran anda.

Salam Ramadhan....

only a creation created by the almighty creator

No comments:

Followers